Herrelaget sesongåpnet NM Lag 2026 (4. div) hjemme på Tolvsrød onsdag 20.mai. Oppgjøret mot Porsgrunn 1 ble akkurat like jevnt som forventet.
Lagene vant først hver sin double, før det fulgte fire singelkamper der begge lag tok to seire hver. Dermed endte det 3–3 totalt og kampen måtte avgjøres i en «shoot-out», et avgjørende supertie-break i double om bonuspoenget. Tønsbergs duo så lenge ut til å dra det i land, men etter ledelse 7–5 løftet Porsgrunn seg og snudde oppgjøret til 10–7.
Tønsberg tar allikevel med seg ett poeng videre og en godkjent start på sesongen. Laget bestod av Rune Hansen, Alexander Sundsten, Sakari Aasland, Kristian Jenssen (kun single) og Eric Daniel (kun dobbel) .
Noe som fikk mer enn godkjent denne kvelden var banene på Tolvsrød. Både hjemme- og bortelag skrytte av forholdene, så en stor takk til alle som har stått på for å få anlegget klart!
Neste match spilles førstkommende torsdag hjemme på Tolvsrød fra kl 17, når Sandefjord kommer på besøk. Vi forventer nok en jevn og spennende batalje med mye god tennis!
