Torsdag 28. mai spilte herrelaget sin andre kamp i NM Lag 2026 (4. div.). Igjen hadde vi hjemmebanefordelen på Tolvsrød, men det skulle dessverre vise seg ikke å være nok denne solfylte og vindfulle kvelden.
Sandefjord stilte med et ungt og talentfullt juniorlag, blant annet med tidligere Tønsberg-spillere William Gundersen-Dønheim og Nojus Lapen på laget.
Det startet lovende for Tønsberg. Begge doublene tok tidlig ledelsen 4–1 i første sett. I 1. double snudde imidlertid Sandefjord kampen fullstendig og vant 6–4, 6–0. I 2. double tok Tønsberg første sett komfortabelt med 6–1, men derfra ble det svært jevnt. Sandefjord vant et tett tiebreak i andre sett med minste mulige margin, før kampen måtte avgjøres i et supertie-break. Tønsberg ledet 8–7 og var bare to poeng unna seier, men Sandefjord viste styrke i de avgjørende ballvekslingene og sikret seieren 10–8.
I singlene ble det tøffere. Tønsbergs rutinerte spillere slet med å håndtere tempoet og trykket fra Sandefjords unge lag. Til tross for god innsats klarte ingen av Tønsbergs spillere å vinne mer enn tre games totalt i sine singelkamper.
Dermed endte lagkampen med et klart 6–0-tap, og herrelaget står fortsatt på jakt etter sesongens første seier. Tønsbergs lag bestod av Rune Hansen, Eric Daniel, Sakari Aasland og Trygve Berg.
💪 Neste mulighet kommer allerede førstkommende søndag. Da møter vi Kristiansand 2 på anlegget på Messa med kampstart kl. 12.00. Vi håper på god støtte fra sidelinjen og en spennende lagkamp!